top of page

Användarvillkor - 2024 Rev.:0210

Allmänt V

Allmänna villkor 

För att kunna handla på CGISpecialist.se måste du ha fyllt minst 18-år. Vi förbehåller oss i helhet rätten att annullera beställningar från personer som angivit felaktiga personuppgifter, leveransadress eller saknar likviditet. Fakta, prisuppgifter och annan text lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhållning, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. Denna fina hemsida CGISpecialist.se  är en del av CGI Specialisten Skåne. Försäljningsvillkor gäller från och med 2024-02-10 och ersätter tidigare av oss publicerade säljvillkor. 

 

All kommunikation mellan vår webbutik och dig som användare sköts av och krypteras via SSL (Secure Sockets Layer). Att denna webbplats är en säker sida kan du se genom att adressen alltid börjar med https:// samt att det visas ett hänglås i vänstra hörnet av din webbläsare. Vi har därmed aldrig direkt eller indirekt tillgång till din känsliga information och kan därför inte registrera eller lagra dina känsliga uppgifter.

 

 

Presentkort:

 

Dessa presentkort gäller i regel under ett helt år efter köptillfället, det vill säga 365 dagar om inget annat anges. Pengar på dessa kort kan inte lösas ut på någon annan form än att använda kortet för att handla med. Vid mindre kvarstående belopp på presentkortet kan det användas tillsammans med andra betalningsmedel för att registrera kvarstående summa som avdragbar rabatt på hela ordern.

 

 

Garanti & reklamation:

Våra produkter levereras med de garantier som tillverkare eller leverantörer erbjuder oss. Normalt 3-år på datorer, skärmar och övriga komponenter om inget annat anges. Innebörden är i första hand reparation om din produkt går sönder. Går produkten inte att reparera byts den mot en likvärdig produkt. Handlar du som privatperson har du dessutom rätt att reklamera din produkt inom 3 år från den dagen du mottog den. För att starta ett reklamationsärende mejla oss via (kundservice@cgispecialist.se), ange bara ditt ordernummer och en kort beskrivning av det fel du upplever med ditt köp. Därefter kommer vi svara dig inom loppet av 1-3 vardagar med vidare instruktioner.   

 

Kom dock ihåg att skador uppkomna på grund av felhantering som till exempel för mycket damm i datorn förverkar garantin och reklamationsrätten. Vår allmänna rekommendation är att inte låta datorn stå på golvet, utan att hänga upp den under skrivbordet. Gör rent den några gånger per år genom bland annat luft på burk för att på så sätt öka datorns livslängd och prestanda. Undvik mycket damm i din datorlåda.

 

 

Reservationer emot förändringar utanför vår påverkan:

 

Vi reserverar oss för force majeure.

Vi reserverar oss rätten att ändra i nuvarande villkor.

Vi reserverar oss för ändrat pris/sortiment/tillgång av de produkter vi tillhandahåller.

Vi reserverar oss för ev. felaktigheter i information och priser avseende varor vi säljer.

Vi reserverar oss för att kunna ersätta en helt slutsåld produkt mot en likvärdig vara.

Leveranser & returer

Leveranser:

 

Normalt har du ditt paket inom 1-3 dagar efter utskick. Vid större kampanjer kan det dock ta något längre tid. Mindre orders med restnoterad produkt skickas när alla varor finns i lager. När försändelsen lämnar vårt lager går det ut ett leveransbesked till den e-post adress som du angivit. Du väljer själv den fraktmetod som du önskar i kassan. För beställningar vi postförskott eller faktura kan alternativ leveransadress ej anges annan än din svenska folkbokförda adress samt med uthämtning under ditt namn. 

Returer & återbetalningar:

I enlighet med distansavtalslagen (2005:59) gäller 14-dagars ångerrätt när du som konsument handlar på distans och/eller utanför officiella affärslokaler. Självklart följer vi denna lag och erbjuder dig utökad 30-dagars ångerrätt på hela vårt sortiment, från och med mottagande. Dock med undantag för beställningar till företag samt specialbeställningar som inkluderar mjukvarulicenser, där ångerrätten bortfaller vid aktivering, detta under beskaffenhet enligt 2005:59 - 2:e kap § 11:11.

 

Observera att specialbeställningar som har en tydlig personlig prägel och är tillverkade efter konsumentens eller upphandlarens egna inkomma önskemål inte kan ångras eller göras återköp på efter lagd beställning, detta går hand i hand med aktivt gällande undantag för ångerrätt under lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59). Detta är dock i regel är ett väldigt normalt och mycket förekommande villkor för elektronikbutiker-  samt kedjor i Sverige samt övriga EU. 

 

För att begära ångerrätt enligt distansavtalslagen meddelar du detta enklast via e-post eller chatt till oss. Återsändning av vara vilket returneras med hänvisning till distansavtalslagen sker på kundens risk och bekostnad. Varan ska återsändas i väsentligen oförändrat skick och vara paketerad enligt våra rekommendationer. Retur till oss med hänvisning till ångerrätten skall ske inom 14-dagar från ångerfristens sista dag. Vid godkänd retur återbetalas ordersumma till samma konto som utförde betalningen i första hand, vanligtvis inom förloppet av 5-arbetsdagar efter mottagande av retur. Vi förhåller oss rätten att neka returer där varor saknas.

Vid skickad/returnerad order utan avhämtning:

Vi förbehåller oss rätten att debitera en avgift på upp till 500kr för ej utlösta paket, detta för att täcka våra ingående kostnader för frakt och administration. Observera att om du ångrar ditt köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut varan och därefter returnera den i enlighet med dessa villkor. Vi förbehåller oss även rätten att debitera 500kr om en felaktig leveransinformation angivits som i sig lett att produkten returneras till oss. I det fall att du kommer du vara bortrest under din leveranstid ska du meddela oss detta snarast möjligt så att vi kan styra om din leverans vid behov. 

Våran trygga anti-spam policy:

 

Vi medverkar ej till att skicka så kallad SPAM-meddelande och kommer aldrig att göra.

Som kund hos oss kan ni få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation ni initierat samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredjepart aktörer eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer inte överhuvudtaget.

 

Behandling av personuppgifter:

 

När du handlar hos oss uppger du information som namn, adress, e-postadress och telefonnummer, och i samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi behandlar dina personuppgifter med högsta tänkbara försiktighet och garanterar, i enlighet med personuppgiftslagen (PUL 1998:204 / GDPR), att dina kunduppgifter endast används av oss behöriga inom företaget och ingen annan.​

Betalningsmetoder

PayPal, Swish, Klarna, Bankgiro​, Faktura, USDT/ETH, Kredit-/betalkort & Postförskott.

För tillfället accepterar vi betalningar via ovanstående medel. Ska ni hämta av personligen och betala på plats så invänta notis från oss innan avhämtning av ber beställning. Glöm inte heller att ta med orderbekräftelse och ID då det kommer efterfrågas vid uthämtning. Vid inköp genom fakturabetalning sker alltid en enklare kreditkontroll i enlighet med befintliga lagbestämmelser. Utifrån denna kreditkontroll reserveras vi oss rätten att acceptera eller neka en försäljning. I det fall att du eller ni önskar betala via en metod som inte finns ovan mejla oss så hjälper vi gärna till!    

Rättigheter och skyldigheter

Föreligger det fel som vi ansvarar för, åtar sig vi på CGISpecialist.se att i förhållande till konsument avhjälpa felet genom antingen avhjälpande av fel, omleverans eller i vissa fall prisavdrag eller hävning av hela köpet. Ytterligare rättigheter för kund kan åberopas av respektive tillverkares egna till slutkund riktade garantiåtaganden.

I det väldigt få fall där en tvist inte kan lösas i samförstånd mellan konsumenten och oss på CGISpecialist.se kan konsumenten (A) vända sig till vår betrodda företagsjurist, detta genom att skicka ett mejl med sitt klagomål till ( dispute@cgispecialist.se ). 

 

Alternativ (B) vända sig till Allmänna Reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm. Mer information om ARN finns på arn.se. Konsumenter som bor i ett annat EU-land än Sverige kan lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se europa.eu/consumers/odr. Vid eventuell tvist följer vi alltid beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa villkor som framgår ska tolkas i enlighet med svensk rätt.

Leveranser V
Betalning V
Anti-spam V
bottom of page